Byten & Returer

Returer

 

  1. Fyll i returformuläret som kom med din beställning. Glöm inte att ange anledningen till att du vill returnera produkten genom att använda en av koderna på formuläret.
  2. Lägg produkten som du vill returnera i paketet tillsammans med formuläret och sätt fast den förbetalda retursedeln på paketet. Om du använder samma paket som produkterna kom i, sätt retursedeln ovanpå originaletiketten.
  3. Lämna in paketet till det fraktbolag som står på retursedeln och se till att spara kvittot, så att du kan spåra din försändelse.

 

Om du har valt att betala med faktura, kontakta Klarna för att pausa din betalning. Om du har valt en annan betalningsmetod sker din återbetalning automatiskt när din retur har blivit godkänd, vanligtvis inom 7 arbetsdagar.

Vi godkänner bara returer av kläder som kommer tillbaka till oss i nyskick. Om du har använt, tvättat eller tagit bort etiketterna från kläderna kan vi inte sälja dem vidare till någon annan och kan därför inte godkänna din retur. Vi tar ut en avgift på 200 kr för ej godkända returer för att täcka våra kostnader. Du måste använda vår förbetalda retursedel för att få gratis frakt. Kontakta vår kundtjänst om du har tappat bort ditt returformulär eller din retursedel.

 

Byten

 

  1. Fyll i returformuläret som kom med din beställning. Glöm inte att ange anledningen till att du vill byta produkten genom att använda en av koderna på formuläret och ange färgen och storleken på produkten som du vill ha istället.
  2. Lägg produkten som du vill byta i paketet tillsammans med formuläret och sätt fast den förbetalda retursedeln på paketet. Om du använder samma paket som produkterna kom i, sätt retursedeln ovanpå originaletiketten.
  3. Lämna in paketet till det fraktbolag som står på retursedeln och se till att spara kvittot, så att du kan spåra din försändelse. OBS! Det är inte nödvändigtvis samma transportör för returen som för leveransen, så se till att kontrollera din retursedel.

 

Vid reklamation kontakta oss först via telefon eller mejl.